Jaki sport walki wybrać?

0
145
Jaki sport walki wybrać?

Jeśli chciałbyś zacząć trenować sztukę walki, ale nie potrafisz zdecydować, który rodzaj będzie dla Ciebie odpowiedni, to dobrze trafiłeś. Postaramy się przybliżyć Ci różne sporty walki i może wtedy podjęcie decyzji już nie będzie dla Ciebie tak problematyczne. Jedno jest pewne – wszystkie sztuki walki mają zarówno mocno, jak i słabe strony, więc podczas ostatecznego wyboru kieruj się tym, co dla Ciebie najlepsze. Pamiętaj również o swoich oczekiwaniach i predyspozycjach. Uwzględnij swój cel, to czy, wybierasz dany sport pod względem wyczynu, czy może ma to być dla Ciebie forma rekreacji i wypełnienie wolnego czasu.

Na pewno ogromne znaczenie będzie tutaj mieć przede wszystkim płeć oraz stan kondycji fizycznej. Spodziewa się też tego, że co niektórzy podejdą do tego pomysłu sceptycznie, zwłaszcza ci, którzy nie potrafią znieść z godnością porażki. A dodatkowo przecież za ćwiczenie sportów walki trzeba płacić, więc kolejny absurd, bo po co płacić za to, by ktoś ”dał nam manto”? Zachęcam jednak do zapoznania się z informacjami o różnych sportach walki… Kto wie, może zmienicie zdanie i spośród nich wybierzecie coś dla siebie.

Kick-boxing

Na początku chciałabym przybliżyć Wam kick-boxing. Pod jego nazwą kryje się sztuka walki, która obejmuje wszystko, co związane jest z biciem i kopaniem. Jak łatwo można się domyślić, kick-boxing swoje korzenie ma w Tajlandii. Najczęściej angażuje się tutaj pięści i stopy, ale również bardzo popularne są uderzenia z łokcia oraz kolana. Na początku trzeba nauczyć się poprawnego wyrzucania uderzeń, a gdy to już opanujemy, możemy przejść do prawdziwego sparingu. Ma on bardzo istotne znaczenie dla ramion oraz bioder. Jeśli konkurowanie sprawia Ci przyjemność, to kick-boxing będzie dla Ciebie idealny na początek. Szczególnie polecany jest osobom elastycznym, ponieważ wykonywanie wykopów będzie im przychodziło z łatwością. Patrząc na jego praktyczność, raczej bym nie oczekiwała zbyt wiele, w samoobronie raczej się nie sprawdzi.

Kung-Fu

Kung Fu można zaliczyć do jednego z najpopularniejszych sportów walki i jest praktykowany na całym świecie. Kung Fu to sztuka walki, która uczy dyscypliny i zapewni całemu ciału świetny trening. By nauczyć się utrzymania równowagi ciała, trzeba zgłębić ideę środkowej linii ciała. Atak tutaj przede wszystkim polega na wykonywaniu gwałtownych uderzeń z jednoczesnym parciem do przodu na przeciwnika. Warto zauważyć, że pozycja ciała w Kung Fu znacząco różni się od innych sztuk walki, więc trzeba mieć świadomość, że mogą pojawić się zakwasy w różnych częściach ciała.

Jaki sport walki wybrać?

Kung Fu posiada system walki bliskiej, więc jest niewskazana dla osób o niskim refleksie oraz dla tych, które mają problemy z przestrzenią osobistą. W takich przypadkach warto poszukać alternatywnych sportów walki. Jeśli zaś oczekujesz, że wybrana przez Ciebie sztuka walki pozwoli Ci poprawić koncentrację oraz równowagę, to właśnie Kung Fu jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

Jiu-jitsu

Jiu-jitsu to sztuka walki, w której praktykujący muszą wykorzystać siłę przeciwnika i ataku jako broni przeciwko niemu. W gruncie rzeczy takie działanie umożliwia silniejsze i efektywniejsze naparcie. Od razu warto podkreślić, że Jiu-jitsuto jedna z najlepszych form samoobrony i może przydać w codziennym życiu, bo przecież nikt z nas nie wie, czy przypadkiem nie staniemy się ofiarą oprawców na ulicy. Jiu-jitsu można również nazwać zapasami. Patrząc z boku na wykonywane ćwiczenia, można stwierdzić, ze są bardzo przyjemne, zbliżone trochę do pilatesu. W praktyce trening wygląda zupełnie inaczej, do maksimum wykorzystuje wszystkie mięśni z całego ludzkiego ciała. W rezultacie prowadzi to do wyczerpania siłowego oraz zakwasów, więc dobrze się zastanów, czy jesteś gotowy na takie poświęcenie.

Ostateczny wybór pozostawiam oczywiście Tobie. Mam nadzieję, że moja krótka charakterystyka przybliżyła Cię do podjęcia decyzji. Pamiętaj, by nie rozpatrywać sportu walki jako leku na zagrożenie oraz narzędzia do samoobrony. Potraktuj to raczej jako formę ćwiczeń na podniesienie swojej aktywności fizycznej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ