BPU – czyli brzuch, pośladki, uda

0
245
BPU - czyli brzuch, pośladki, uda

Na całym świecie jest wiele kobiet, które nie akceptują swojego wyglądu, a przede wszystkim ciała. W Polsce również problem ten dotyka prawie 40% kobiet. Powodów do kompleksów i braku akceptacji samego siebie jest wiele, jednak najczęściej mówi się o brzuchu i udach. To jednak nie wszystko, gdyż Europejki chciałyby także mieć bardziej uwydatnione i podkreślone pośladki. Rozwiązań na takie potrzeby nie trzeba szukać długo, a wszystko dlatego, że pojawił się program BPU.

BPU jest takim rodzajem gimnastyki, dzięki któremu można wzmocnić mięśnie oraz zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej. Na BPU składa się zestaw ćwiczeń, które należy kilkukrotnie i naprzemiennie powtarzać z uwzględnieniem na poszczególne partie ciała, w szczególności właśnie mięśni brzucha, pośladków oraz uda. Dzięki treningowi BPU kobiety mają szansę wymodelować te rejony, które do tej pory przyprawiały je o kompleksy. W końcu będą mogły cieszyć się zgrabną sylwetką i zaczną akceptować swoje ciało.

Co wyróżnia BPU od innych ćwiczeń tego typu?

Przede wszystkim należy wiedzieć, że ćwiczenia z programu BPU od innych wyróżnia intensywność. W BPU intensywność ćwiczeń jest bardzo niska, gdyż jego skuteczność opiera się zupełnie na czymś innym. Tak naprawdę sukces ćwiczeń i widoczne rezultaty na sylwetce to efekt regularnych ćwiczeń, na które składają się długie i kilkukrotne powtórzenia. Ćwiczenia wykonywać można w różnych pozycjach, na wysokich lub na niskich, gdzie przydatna będzie mata. W trakcie ich wykonywania cała uwaga skupia się na tych partiach ciała, które chcemy wymodelować, wyszczuplić oraz ujędrnić. Nic więc dziwnego, że treningi BPU cieszą się ogromną popularnością, gdyż faktycznie mogą być lekiem na kompleksy wielu kobiet.

Dodatkowo, jeśli ćwiczy się na siłowni, można wykorzystywać dostępne tam sprzęty takie jak rowerek czy stepper oraz przybory typu hantle, duże i małe piłki, obciążenia na nogi oraz gumy. Po ćwiczeniach następuje sesja relaksacyjnorozluźniająca.
Nie wolno także zapominać o rozgrzewce, to ona powinna być wstępem do treningu. Dzięki niej można uniknąć kontuzji, nieprzyjemnych zakwasów oraz spotęgujemy efekty. Na to, by rozgrzać ciało i przygotować je odpowiednio do treningu wystarczy tak naprawdę około 10-15 minut.

BPU - czyli brzuch, pośladki, uda

Dla tych, których zaciekawiliśmy programem BPU i chcieliby już rozpocząć swój trening, przygotowaliśmy propozycję ćwiczeń na poszczególne partie ciała. Zapraszamy do zapoznania się z nimi i przećwiczenia w praktyce.

1. Brzuch

Do wykonania tego ćwiczenia będziesz potrzebować maty. Połóż się na niej na plecach. Ręce ułóż za głowę, a następnie je delikatnie unieś. Teraz podnieś do góry obie nogi, niech będą na wysokości kilku centymetrów. Twój brzuch powinien być mocno napięty, a odcinek lędźwiowy postaraj się trzymać mocno przy macie. Utrzymaj taką pozycję przez kilka sekund. Następnie zbliż jedną nogę do klatki piersiowej, utrzymując łydkę równoległą do podłoża. Wykonaj kilka powtórzeń.

2. Pośladki

Na pośladki świetnie działają przysiady. Do wyboru jest wiele ćwiczeń, które mogą pomóc w uwydatnieniu pośladków, a wśród nich między innymi przysiad z obciążeniem, który należy trzymać w czasie ćwiczeń przed sobą, albo na wysokości bioder. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonywać też inne, bardziej znane schematy ćwiczeń. Przykład jednego z nich poniżej:

Stań prosto i postaraj się przenieść całą masę swojego ciała tylko na jedną nogę. Drugą skrzyżuj z tyłu. Teraz skocz z nogi na nogę. Znów wykonaj ćwiczenie kilka razy, skacząc naprzemiennie z nogi na nogę.

3. Uda

Do tego ćwiczenia potrzebne Ci będzie podwyższenie, możesz użyć np. steppera. Ustań jedną nogą na stepperze lub innym podwyższeniu, a drugą nogę wyrzuć do tyłu, najdalej jak tylko możesz. Nogę umieszczoną na podwyższeniu zginaj w rytmiczny sposób, zachowując przy tym wcześniej obraną postawę. Jeśli chcesz zwiększyć intensywność tego ćwiczenia, możesz dodać wymachy oburącz.

Pamiętaj, by wszystkie ćwiczenia wykonać kilka razu w kilku seriach. Dzięki temu Twój trening zacznie przynosić rezultaty, a Ty w krótkim czasie zaczniesz zauważać pierwsze efekty w swojej sylwetce.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ