3 najlepsze ćwiczenia dla starszych osób

0
35
3 najlepsze ćwiczenia dla starszych osób

Niezależnie od wieku, każdy, może cieszyć się zdrowym i silnym organizmem. Nawet senior po sześćdziesiątce może wyglądać atrakcyjnie i zachwycać umięśnionym i zgrabnym ciałem. Na upływ czasu nikt z nas nie ma wpływu, trzeba umieć starzeć się z godnością, lecz to nie pretekst do tego, by przestać dbać o swój wygląd i zdrowie.

Kluczem do sukcesu jest aktywność fizyczna, a to jak będziemy prezentować się w kwiecie wieku, zależy tylko od nas samych. Wystarczy tak naprawdę odrobina motywacji i wytrwałości w tym, by nigdy nie zaprzestać ruchu.

Rozgrzewka przed treningiem

Rozgrzewka przed treningiem to podstawa i przed przystąpieniem do nawet najprostszych ćwiczeń powinna być wykonana. Przy wykonywaniu ćwiczeń trzeba zwrócić uwagę na to, jak oddychamy.

Często zapominamy o tym ważnym aspekcie, a jak się okazuje, bardzo wiele osób podczas treningu zapomina o prawidłowym oddechu. Należy oddychać w naturalny sposób i pod żadnym pozorem nie można wstrzymać oddechu, bo skutkuje to gwałtownym podniesieniem ciśnienia krwi. Co więcej, to właśnie dzięki odpowiedniemu rozgrzaniu mięśni i stawów można uniknąć niepożądanych kontuzji, więc bez rozgrzewki nie wolno rozpoczynać treningu. Osoby starsze większą wagę powinny przykładać do tego, by ćwiczenia wykonywać regularnie i co najważniejsze, ich intensywność nie jest tutaj bardzo ważna. Ćwiczenia powinny być tak dobrane, by nie obciążać stawów, w szczególności kolan. Najlepiej, jeśli będą wykonywane od 3 do 5 razy w tygodniu po 30 minut.

Wprowadzenie aktywności fizycznej do codziennego życia niesie ze sobą bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim poprawia kondycję, przez co można cieszyć się dobrym stanem fizycznym, zdrowiem i być niezależnym. Aktywność fizyczna pozwala także poprawić metabolizm i utrzymać wagę w normie. Do tego odpowiednio dobrane ćwiczenia niwelują różnego typu bóle, zmniejszają ryzyko wystąpienia kontuzji, wzmacniają mięśnie i obniżają ciśnienie tętnicze.

3 najlepsze ćwiczenia dla osób starszych

Unoszenie rąk i nóg w pozycji siedzącej
Celem tego ćwiczenia jest, by wzmocnić mięśnie kręgosłupa oraz poprawić koordynację ruchową rąk. Można je wykonywać na siedząco, np. z wykorzystaniem krzesła.

Usiądź zatem na krześle i oprzyj ręce na kolanach. Stop ustaw stabilnie na podłodze. Wyprostuj się, a następnie podnieś prawą rękę i lewą nogę do góry. Wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund. Powtórz ćwiczenie, podnosząc teraz lewą rękę i prawą dłoń do góry.

Rozciąganie dolnych mięśni pleców
Ćwiczenia rozciągające dają o wiele większą swobodę ruchów i pozwalają seniorom cieszyć się dobrą aktywnością. Poprawiają także wytrzymałość i dodają siły. Dzięki ćwiczeniom na rozciąganie dolnych mięśni pleców można je rozciągnąć, co w rezultacie zmniejsza bóle lędźwi. Do jego wykonania potrzebna będzie mata, ale można też użyć koca lub dywanu.

Połóż się wygodnie na plecach na maci. Nogi zegnij w kolanach, a stopy ustaw całą powierzchnią na rozpiętość bioder. Następnie ułóż ręce wzdłuż tułowia i bardzo powoli zacznij opuszczać kolana w bok na jedną stronę. Teraz wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj to samo na drugą stronę.

Koci grzbiet
To ćwiczenie pozwala trenować mięśnie grzbietu. Z pewnością przyniesie ulgę tym seniorom, którzy zmagają się z bólami kręgosłupa. Wystarczy je regularnie wykonywać, a znacznie zmniejszą się dolegliwości bólowe w krzyżu i tym samym poprawi się komfort życia.

3 najlepsze ćwiczenia dla starszych osób

Aby wykonać to ćwiczenie, ustaw się w klęku podpartym. Istotną rolę odgrywa tutaj postawa, postaraj się, by nadgarstki znalazły się pod barkami, a kolana pod biodrami. Teraz naprzemiennie będziesz wykonywać koci grzbiet i okrągłe plecy. Wyciągaj kręgosłup ku górze, najdalej jak tylko możesz, a głowę chowaj między ramionami.

Wyżej opisane ćwiczenia są bardzo proste i każdy senior powinien poradzić sobie z ich wykonaniem. Warto pamiętać, że nawet najprostsze ćwiczenia na rozciąganie i rozgrzewanie mięśni w poszczególnych partiach ciała mogą uchronić przed poważnymi schorzeniami, a nawet niepełnosprawnością.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ