Jak znaleźć motywację do odchudzania? 

0
253
motywacja

Duża grupa osób zmaga się z problemem paru nadprogramowych kilogramów. Wśród nich znajdują się ci, którzy jednak chcieliby się ich pozbyć. Najczęstszym problemem związanym ze zgubieniem masy ciała jest brak motywacji oraz trudność w wytrwaniu przy swoich postanowieniach. W artykule przedstawiono parę podstawowych, najważniejszych zasad, dzięki którym w łatwy sposób przygotujesz się do procesu odchudzania. 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/motywacja-do-odchudzania-skad-ja-brac/ 

Zacznij myśleć pozytywnie 

Próbowaliście już paru diet polecanych przez znajomych lub znalezionych w internecie? Zazwyczaj jest to pierwszy krok, na który decydują się osoby zaczynające swoją przygodę z odchudzaniem. Niestety, trzymanie ścisłej diety i nagła, diametralna zmiana w żywieniu jest bardzo ciężka do realizacji z dnia na dzień. Dlatego powinno odrzucić się negatywne myślenie dotyczące odchudzania. Ono spowoduje tylko, że szybko się poddasz. Postaw sobie małe cele (np. odstawienie gazowanych, kolorowych napojów, a następnie słonych przekąsek, itd.) i realizuj je w swoim tempie – dzięki temu skupisz się jedynie na sukcesie, który stoi przed Tobą!

Zauważaj postępy

Odchudzanie jest czasochłonnym procesem. Staraj się nie poddawać dopiero po 2 tygodniach od zaczęcia diety i ćwiczeń, ponieważ jest to zbyt krótki czas, mimo że istnieją „sprawdzone” sposoby na szybką dietę. Trzeba pamiętać o tym, że jest to bardzo niezdrowe, a szybkie odchudzanie łatwo prowadzi do efektu jojo. Powoli, z tygodnia na tydzień zaczniesz zauważać spadek na wadzę. A co ważniejsze – poczujesz się zdrowiej! Jest to ogromny postęp w czasie odchudzania.

Dobrym pomysłem jest nagradzanie się za osiągnięte cele, ponieważ na to właśnie zasłużyliśmy przez trud włożony w swoją pracę! Nie chodzi tu teraz o batony lub cukierki. Pomyśl o sobie – zarezerwuj masaż, kup nowe kosmetyki, przejdź się do galerii po nowe ubrania – teraz już w mniejszym rozmiarze. 🙂

Zapisuj swoje dokonania

Łatwiej jest trzymać się diety, jeżeli masz pod kontrolą wszystko co jesz. Prowadzenie notesu z zapiskami godzin spożywanych posiłków może ci w tym pomóc. Dzięki niemu ostawisz nawyk podjadania. Ponadto, zapisuj swoje ulubione przepisy na zdrowe dania! Nie warto zmuszać się do jedzenia czegoś co ci nie smakuje, jest wiele przepisów na smaczne i przede wszystkim zdrowe posiłki. Możesz też tworzyć dania ze zdrowych produktów, które Ci smakują – zostaje tylko kwestia wyobraźni.

Zobacz też: http://www.bytovia.pl/10-000-krokow-dziennie-jak-zrobic/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ