Sposób na schudnięcie – jazda na rowerze

0
393
Sposób na schudnięcie - jazda na rowerze

Aktywność fizyczna pozwala na znaczną poprawę kondycji. Jednak wiele osób wykorzystuje ćwiczenia jako sposób na schudnięcie. Czy jazda na rowerze rzeczywiście pozwala na spalenie tkanki tłuszczowej?

Zaplanowana jazda na rowerze

By spalić kalorie nie wystarcza standardowa, tak zwana rekreacyjna jazda na rowerze, która polega zazwyczaj na jeździe z niezbyt dużą prędkością. Tymczasem w celu zrzucenia zbędnych kilogramów konieczne jest jeżdżenie z szybkością przynajmniej dwudziestu kilometrów na godzinę. Nie ma konieczności, by utrzymywać takie tempo przez cały czas. Możliwe jest przejeżdżanie określonych odcinków ze zmienną prędkością. Jest to tak zwany trening interwałowy, który wymaga jednak starannego zaplanowania. Ponadto jeżdżenie z maksymalną prędkością wymaga skorzystania z pulsometru. Dla własnego zdrowia najlepiej jest zmniejszyć tempo, gdy puls przekracza 170 uderzeń na minutę.

Czas treningu odchudzającego

Chcąc odchudzać się na rowerze należy jeździć przez co najmniej kilka tygodni. Plan treningowy powinien obejmować przerwę co drugi dzień, by dać mięśniom czas na regenerację. Czas jednej przejażdżki powinien wynosić przynajmniej jedną godzinę, przy czym pierwszy kwadrans należy przeznaczyć na rozgrzewkę. Umiejętnie używając rowerowych przerzutek można dopasować poziom trudności treningu. Po zakończeniu przejażdżki warto również przeznaczyć czas na ćwiczenia rozciągające. To pozwala na zmniejszenie dyskomfortu, który może pojawić się zwłaszcza w pierwszym dniu po rozpoczęciu planu treningowego.

By zrzucić wagę nie można ograniczyć się do aktywności fizycznej. Różne artukuły dotyczące odchudzania radzą, by wspomóc spalanie kalorii odpowiednią dietą. Najlepiej jest wprowadzić ograniczenie tłuszczu i wykluczyć zbędne węglowodany. Niedozwolona jest za to głodówka – wprowadzenie dni całkowitego postu sprawia, że metabolizm organizmu zwalnia, co utrudnia spalenie zbędnych kilogramów. Najważniejsze w nowej diecie jest to, by liczba wprowadzonych kalorii była mniejsza niż tych dziennie spalanych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzy warto zacząć ćwiczyć CrossFit?
Następny artykułBieganie – początek
Kornelia Piotrowicz
Interesuje się tematyką beauty i modą. Odkąd pamiętam chciałam zostać kosmetyczką, dlatego też wybrałam się na zaoczną kosmetologię na Łódzki Uniwersytet Medyczny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ