Siemię lniane- właściwości

0
370
Siemię lniane- właściwości

Pod nazwą siemienia lnianego kryją się malutkie nasiona lnu o właściwościach zdrowotnych i odżywczych dla ludzkiego organizmu. Niestety jak do tej pory, jest to produkt mało znany i rzadko kto go używa. A szkoda, bo może mieć dobroczynny wpływ na nasz organizm i przede wszystkim powinny docenić go osoby, które zmagają się z dolegliwościami przewodu pokarmowego. Niewiele osób też zdaje sobie sprawę z tego, że siemię lniane to naturalny sprzymierzeniec w walce ze zbędnymi kilogramami, a więc o jego wykorzystaniu powinny pomyśleć osoby się odchudzające. To jednak nie wszystkie jego właściwości, gdyż wspomaga również regulację błony śluzowej wątroby, czyli daje jeszcze więcej korzyści.

Właściwości odżywcze!

Regularne spożywanie siemienia lnianego sprawia, że stabilizuje się poziom cholesterolu we krwi, co skutkuje tym, że możemy pozbyć się zbędnych kilogramów. Trzeba przyznać, że stabilizacja poziomu cholesterolu we krwi jest ogromnym problemem osób, które pragną zrzucić nadmierne kilogramy. Siemię lniane ma to do siebie, że po spożyciu, daje uczucie sytości. W konsekwencji dłużej będziemy najedzeni i tym samym ograniczymy ilość spożywanych kalorii. Warto również wiedzieć, że siemię lniane ma bezpośredni wpływ na metabolizm, nie tylko go przyśpiesza, ale również wpływa na proces trawienia poprzez pobudzenie do pracy kosmyków jelitowych.

Jak już wspomniane było, siemię lniane sprawia, że czujemy sytość. Dzięki temu nie odczuwamy głodu i stopniowo rezygnujemy z większych porcji jedzenia. Co więcej, przestajemy także podjadać między posiłkami, co bez wątpienia ma również negatywny wpływ na naszą wagę i ogólne samopoczucie. Pamiętajmy, że jedzenie siemienia lnianego może nam pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami, ale efekty będą widoczne tylko wtedy, gdy będzie wspomagane racjonalną dietą oraz piciem co najmniej dwóch litrów wody dziennie. Istotne znaczenie ma tutaj przede wszystkim codzienne odżywianie. Każdy z nas powinien jeść od 3 do 4 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych.

Najważniejsze jest śniadanie, dlatego powinniśmy tak komponować posiłki, by dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych składników, w tym między innymi w owoce i warzywa w najróżniejszej postaci. Tylko w ten sposób mamy szansę uzyskać wymarzone efekty i dojść do pożądanej wagi.

Siemię lniane- właściwości

Siemię lniane jest jednym spośród roślinnych źródeł kwasów tłuszczowych Omega-3 i powinno zajmować znaczące miejsce w naszej diecie. Kwasy Omega-3 wpływają na zdrowie układu krążenia i trawiennego, zmniejszają stany zapalne oraz redukują ryzyko miażdżycy. Wykazują także dobroczynny wpływ na stan włosów, skóry oraz paznokci. Stosując regularnie siemię lniane bogate w kwasy Omega-3 można poprawić kondycję serca, pracę mózgu oraz pamięć. Co więcej, wykazuje właściwości antynowotworowego, więc warto włączyć ten cudowny produkt do codziennej diety.

Jak stosować siemię lniane?

Siemię lniane można stosować w różnej formie, więc z pewnością każdy wybierze dla siebie dogodną formę. Nabyć je można w postaci całych ziaren lub mielonych. Warto zwrócić uwagę, że z mielonego siemienia lnianego składniki odżywcze są o wiele lepiej dostępne da organizmu. Należy je mielić bezpośrednio przed spożyciem, bo tylko wtedy będą miały odpowiednie właściwości. Jeśli będziemy trzymać siemię lniane zmielone, to z czasem zawarty w nich tłuszcz się utleni, a więc straci to, co najcenniejsze w nim.

Pierwszy sposób, który mam Ci do zaproponowania możesz wykorzystać w porze śniadania. Jeśli swój dzień zaczynasz od zjedzenia musli, to dodaj do niego 2 płaskie łyżeczki siemienia lnianego i zalej ciepłym mlekiem. Pod wpływem ciepła jego nasiona napęcznieją i wypełnią Twój żołądek, a Ty szybciej się najesz.

Siemię lniane można także dodawać do picia. W tym przypadku wystarczy, że dodasz około 2-3 łyżeczek do swojego napoju i przygotujesz napar w identyczny sposób jak herbatę. Aby Twój napar szybciej się sparzył, przykryj go na kilka minut spodkiem.

To jednak nie wszystko, gdyż siemię lniane możesz także dodawać do owsianek, koktajli, sałatek, czy nawet jogurtów.

[Głosów:3    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ