O czym należy pamiętać układając własny plan treningowy?

0
399
O czym należy pamiętać układając własny plan treningowy?

Konkretny plan treningowy jest zazwyczaj niezbędny, by osiągnąć pożądany cel. Dla niektórych osób będzie to wyrzeźbienie mięśni, dla innych – spalenie tkanki tłuszczowej. O prawidłowym planie treningowym powinni pomyśleć szczególnie amatorzy. Od czego najlepiej zacząć?

Trening dla początkujących

W rozmaitych magazynach dotyczących sportu można znaleźć różne artukuły będące poradnikami dla amatorów każdej dziedziny. Można skorzystać z zamieszczonych tam porad jednak lepiej jest udać się na siłownię. Tam łatwo jest znaleźć profesjonalistów, którzy pomagają nie tylko w ułożeniu najbardziej efektywnego planu treningowego, ale również w prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń. Ponieważ początkowe treningi nie powinny trwać dłużej niż jedną godzinę konieczne jest postawienie na efektywność powtórzeń. Nieprawidłowo wykonywana seria to brak rezultatów, a dodatkowo możliwość kontuzji. Dlatego na początku dobrze jest być obserwowanym przez profesjonalistę, który zwróci uwagę na błędy. Jednym z najbardziej powszechnych braków, jaki można zauważyć u osób początkujących, jest nieprawidłowa postawa oraz zbyt krótka rozgrzewka.

Zwiększanie obciążenia

Ćwiczenia powinny być wykonywane w seriach. By osiągnąć zamierzony cel konieczne jest zwiększanie liczby wykonywanych serii, a także powtórzeń ćwiczeń. Osoby, które dopiero zaczynają przygodę z planem treningowym często zbyt szybko zwiększają intensywność ćwiczeń. Tymczasem takie działanie sprawia, że mięśnie nie mogą się zregenerować, co prowadzi do bolesnych zakwasów oraz do zmniejszenia efektywności. Dlatego też warto zaczynać od prostych ćwiczeń, a dopiero po zauważeniu poprawy kondycji zwiększyć stopień ich trudności.

Planowany trening

Treningi powinny mieć miejsce co drugi dzień. W ich skład powinno wchodzić ćwiczenie dużych i małych partii mięśniowych. W przypadku osoby początkującej najlepiej jest zacząć od dużych mięśni, ponieważ to zazwyczaj pomaga w późniejszych ćwiczeniach. Ponadto dzięki takim ćwiczeniom szybko zauważa się efekty, co motywuje do dalszych treningów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBieganie – początek
Następny artykułJak zwalczyć ból gardła przy pomocy ziół?
Kornelia Piotrowicz
Interesuje się tematyką beauty i modą. Odkąd pamiętam chciałam zostać kosmetyczką, dlatego też wybrałam się na zaoczną kosmetologię na Łódzki Uniwersytet Medyczny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ