Dieta kopenhaska – kilka ciekawostek

0
39

Chociaż dieta kopenhaska to niezwykle dobry sposób na spalenie tłuszczu i utratę zbędnych kilogramów, to jednak nie wszyscy mogą stosować dietę kopenhaską. Dieta kopenhaska nie jest polecana osobom, które mają niską motywację i problemy z wypełnianiem przykazań dietetycznych, gdyż w ich przypadku starania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, a jedynie efekt jo-jo. Dieta kopenhaska trwa 13 dni i wymaga dokładnego przestrzegania jadłospisu. W przeciwnym razie dietę kopenhaską należy przerwać i wrócić do niej po trzech miesiącach.

Dieta kopenhaska – zasady

Dieta kopenhaska gwarantuje skuteczne odchudzanie, pod warunkiem że będziemy ściśle przestrzegać jadłospisu i stosować się do określonych zasad. Jak przekonują twórcy diety kopenhaskiej, jedynie rygorystyczne przestrzeganie wyznaczonych reguł może przynieść zadowalające efekty, dlatego sięgnięcie po niedozwolone produkty, jak słodycze czy alkohol, jest równoznaczne z przerwaniem diety, która w założeniu ma pomóc zrzucić od 4 do nawet 8 kg. Odchudzająca dieta trzynastodniowa jest przeznaczona dla osób w pełni zdrowych – przed rozpoczęciem diety kopenhaskiej zaleca się konsultację lekarską. Menu diety kopenhaskiej zostało opracowane przede wszystkim z myślą o tych, którzy zmagają się z nadwagą i w stosunkowo krótkim czasie chcą zredukować masę ciała, a jednocześnie są bardzo zmotywowani oraz skłonni do wyrzeczeń. Przeciwwskazania diety kopenhaskiej dotyczą przede wszystkim osób borykających się z problemami żołądkowymi, chorymi na nerki, a także tych, które pracują fizycznie – drastyczne zmniejszenie przyjmowanych kalorii może wiązać się ze spadkiem energii i wydolności.

jadlospis diety kopenhaskiej jak powinien wygladac

Dieta kopenhaska – jadłospis

Jadłospis diety kopenhaskiej opiera się przede wszystkim na chudym mięsie, głównie drobiowym, rybach (najczęściej jest zalecany dorsz oraz pstrąg), a także jajkach oraz warzywach i owocach, przy czym te ostatnie spożywa się w ilościach ograniczonych. Choć szerokim łukiem są omijane słodycze i alkohol, w jadłospisie diety kopenhaskiej jest dopuszczalne picie rozpuszczalnej kawy, która ma spełniać rolę pobudzającego układ pokarmowy śniadania.  Przepisy diety kopenhaskiej dopuszczają także używanie przypraw takich jak pieprz i sól. Przeprowadzając dietę kopenhaską niezwykle istotne jest przyjmowanie dużych ilości płynów. Osoby na diecie kopenhaskiej nie powinny wypijać mniej niż dwa litry niegazowanej wody mineralnej dziennie. Jadłospis diety kopenhaskiej jest bardzo ubogi i monotonny. Pod tym względem przypomina dietę kapuścianą. Jednak dieta kapuściana nie wymaga głodzenia się. Zarówno dieta kopenhaska, jak i kapuściana są tanie i łatwe w przeprowadzeniu, jednak wymagają dużej motywacji i dyscypliny.

Dieta kopenhaska – zalety

Podstawowa zaleta diety kopenhaskiej to możliwość szybkiego zrzucenia stosunkowo dużej liczby kilogramów w krótkim czasie. Osoby praktykujące dietę kopenhaską cenią sobie również jej nieskomplikowane zasady i jadłospis. Zdaniem wielu dieta kopenhaska korzystnie wpływa także na naszą motywację do dalszej pracy nad sylwetką. Obserwując zadowalające efekty diety kopenhaskiej, stajemy się jeszcze bardziej zdeterminowani do dalszych działań na rzecz szczupłego ciała.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ