Co warto wiedzieć o treningu siłowym?

0
386
Co warto wiedzieć o treningu siłowym?

Trening siłowy to, według powszechnej opinii, coś, co wykorzystują jedynie osoby chcące poprawić wygląd. Ale tego typu ćwiczenia mogą pomóc także w innych przypadkach – między innymi działają bardzo dobrze w przypadku chęci zrzucenia zbędnych kilogramów. Treningi siłowe są polecane także w przypadku, gdy brak aktywności fizycznej wpływa negatywnie na zdrowie psychiczne – to właśnie ćwiczenia pomagają pozbyć się negatywnych skutków stresu. Jak wygląda trening siłowy i jakie są inne jego zalety?

Trening siłowy – nie tylko dla zaawansowanych

Trening siłowy, jak już wyżej wspomniano, nie musi dotyczyć tylko osób, które ćwiczyły już od dawna. Jednak decydując się na tę formę aktywności fizycznej należy mieć na uwadze swój stan zdrowia. W przypadku chorób stawów lub chorób przewlekłych tego typu trening należy uzgodnić z lekarzem. Istnieją oczywiście zestawy ćwiczeń, które mogą oszczędzać niektóre części ciała, dlatego zawsze warto porozmawiać z profesjonalistą.

Co jest potrzebne do treningu siłowego?

Oprócz motywacji na zajęcia treningu siłowego warto zabrać przede wszystkim wygodny strój. Przydadzą się również takie artukuły jak napój izotoniczny oraz sportowe rękawiczki. Te ostatnie mogą okazać się bardzo przydatne, zwłaszcza w przypadku osób, które nigdy nie trenowały. Uchwyty niektórych urządzeń do treningu to wąskie rurki. Ich ściskanie może powodować więc odciski. Specjalne rękawiczki zapobiegają tego typu przypadkom, a dodatkowo poprawiają pozycję nadgarstka, co zmniejsza ryzyko kontuzji.

Właściwy trening

Plan treningowy w przypadku ćwiczeń siłowych warto uzgodnić z trenerem. Warto pamiętać, że trening siłowy to zazwyczaj wyczerpujące ćwiczenia, dlatego nie wykonuje się ich codziennie. Dla osoby, która dopiero zaczyna trening najbardziej optymalne jest przychodzenie na siłownię dwa razy w tygodniu. Początkowe ćwiczenia powinny obejmować rozgrzanie mięśni całego ciała. Potem ćwiczy się określone partie – ważne by następujące po sobie ćwiczenia obejmowały różne grupy mięśni.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułĆwiczenia a suplementacja
Następny artykułKalistenika – zalety i sposoby
Kornelia Piotrowicz
Interesuje się tematyką beauty i modą. Odkąd pamiętam chciałam zostać kosmetyczką, dlatego też wybrałam się na zaoczną kosmetologię na Łódzki Uniwersytet Medyczny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ